Tüketici Birliği’nden bankalara Troy çağrısı
Tüketiciler Birliği Başkanı Mahmut Şahin, İsrail’in 7 Ekim’de başlayan Filistin saldırılarının ardından tüketicilerin bu saldırılara destek veren firmaları boykot ettiğini söyledi. Boykotun yiyecek ve içecek gibi ürünlerle sınırlı olmadığına dikkat çeken Şahin, son 15 gündür bankacılıkta yurt içi ödeme sistemine yönelme olduğunu ve bu konuda kendilerine çeşitli şikayetler geldiğini belirtti.
Şahin, Türkiye’de bankacılıkta 8 yıldır yurt içi ödeme sisteminin uygulandığını, bankaların da bu sistemin farkında olduğunu belirtti. Vatandaşların yerli kart talebinin banka kartı ya da kredi kartı için yanıtlanması gerektiğini vurgulayan Şahin, şöyle konuştu: “Bu yöndeki talepler çok gerçek. Bankalar kart verirken ödeme yöntemini biz seçtik diyorlar. Bir bankanın kredi kartını ya da banka kartını kullandığını, ”Bu yöntemle ödeme istiyorum’ dediğimizde vermeleri gerekiyor. Herhangi bir zorluk çıkaramazlar, gerekli şikayetler yapılabilir. Bankalar tüketicinin kullanmak istediği ödeme tekniğini vermek zorunda.
Bazı bankalar sorun çıkarıyor, şikayet ediyor
Bu anlamda son dönemde bankalara yapılan başvurular sonrasında bazı bankaların sorun çıkardığı yönünde şikayetler gelmeye başladı. ‘Şubeye gelmeniz lazım, banka kartı kabul edilir, kredi kartı kabul edilmez’ gibi ifadeler var. Bu olamaz, bankanın bizim istediğimizi sunması lazım çünkü altyapısı da var.” Tüketici boykotunun önemine değinen Şahin, “Şirketler şunu bilmeli ki en güçlü şey tüketici boykotudur. Tüketicilerin bir ürünü boykot etmesine hiçbir şirket dayanamaz. Nasıl ki bankalar tüketiciye istediği ödeme yöntemini vermek zorundaysa, şirketler de tüketicinin istediği ürünleri satmak zorunda. Çünkü tüketicinin boykot etme yetkisi var” dedi.